Короткий огляд нового Suzuki Swift 2024 року: характеристики, особливості, ціни

Suzuki Swift – знаковий автомобіль для японської фірми. Це малий 5-дверний хетчбек (В-сегменту), який дуже подобається багатьом покупцям по всьому світу, і не в останню чергу жінкам. Його стильний, модний дизайн екстер’єру, невеличкі габарити, хороша оглядовість і спритність на міських вулицях підкупили не одне дамське серце. Чоловікам ж у Suzuki Swift до вподоби насамперед його чудово налаштоване шасі, чуйна і гостра керованість, наявність повнопривідної модифікації та висока надійність моделі.

Ми в MMR.net.ua вирішили написати пост-огляд про четверте покоління Suzuki Swift, дебют якого нещодавно відбувся на домашньому ринку, в Токіо, Японія. Незабаром стартують глобальні продажі даної моделі, в т.ч. в Європі, тож не виключено, що четверту генерацію «привезуть» не тільки в ЄС, але і до України. Хай там як, усі подробиці, відомі на даний момент про новий Swift, ми виклали нижче в матеріалі.

  1. Що таке Suzuki Swift?

Як ми вже згадували, Suzuki Swift – це популярний малий хетчбек (субкомпактний клас або суперміні), який призначений для конкуренції з такими автомобілями як Skoda Fabia, Nissan Note, Honda Jazz, Mazda2 чи навіть MINI Cooper. Традиційно для Suzuki, малий хетчбек вигідно відрізняється від більшості своїх конкурентів високою надійністю, ліквідністю та можливістю вибору між передньо- та повнопривідною версією, що є напрочуд рідкісно як для В-класу.

Раніше у японського хетчбека були 3-дверні виконання, але зараз крім MINI їх більше не випускає ніхто, тож для останніх двох генерацій Suzuki Swift їх теж прибрали – попиту на них нема. Зате є попит на 5-дверний варіант, так ще й такий, що за результатами глобальних продажів 2022 року Suzuki Swift є найпродаванішим хетчбеком В-класу у світі! Цей показник зокрема досягнутий завдяки індійському ринку, де автомобілі марки Suzuki мають шалену популярність, але факт залишається фактом – хетчбек Swift це не менш успішна модель марки, ніж, скажімо, позашляховик Jimny чи кросовери Vitara та S-Cross.

  1. Дизайн екстер’єру

На перший погляд ззовні новий Suzuki Swift втратив звичний за попередніми генераціями антураж. Немає більше «схованих» ручок відкриття задніх дверей, а лініям кузова було надано більше чіткості і «гостроти», аніж в попередньому поколінні, яке явно мало більш плавний дизайн. Але варто більш тривало споглядати на екстер’єр нового Swift, і починаєш розуміти, що саме така стилістика була необхідна моделі аби зберегти актуальність і надалі залишатися популярним та бажаним вибором серед жінок та молоді.

Однією з характерних рис автомобілів марки Suzuki є їх оригінальність. Наприклад, новий хетчбек Swift складно сплутати з ким-небудь іще. Виражена бортова лінія під вікнами безперервно продовжується в чіткий і рельєфний край капота, потім знову в борт і нарешті по верхньому краю задніх ліхтарів. Це «коло» немов огинаючи автомобіль і робить дизайн кузова цілісним і виразним. Завдяки чорним переднім стійкам, в унісон йому грає майже паралельна лінія по верхніх віконних рамках. Стильно і ефектно!

  1. Салон та оснащення

Інтер’єр Suzuki Swift теж зазнав змін, хоча не настільки однозначних. Справа у тому, що раніше в салоні хетчбека панували консерватизм, мінімалізм та порядок. Так, було доволі нудно, але завжди краще перевірена класика, аніж незрозумілий порив фантазії. На думку mmr.net.ua, новий Suzuki Swift має дещо перевантажену лініями, згинами та різноманітними матеріалами торпедо, що на додачу ще й ніяк не продовжує зовнішній шарм моделі. Ну, на любителя…

Тут немає цифрової панелі приладів, а лиш маленький екран між звичайними циферблатами, як і в попередньому поколінні. Інші помітні елементи включають новий блок клімат-контролю, який є спільним з іншими моделями Suzuki, і те, що виглядає як слот для компакт-дисків (нащо?) на центральній консолі над підстаканниками. Руль теж залишили від попереднього покоління Swift, але додали в салон кілька USB-С роз’ємів для зарядки. І останнє, але не менш важливе: ручне гальмо тепер електричне з функцією автоматичного утримання.

  1. Технічні характеристики

Як і 3-дверний MINI Cooper, новий Suzuki Swift є дещо коротшим за типовий хетчбек В-класу. Довжина 5-дверного «японця» становить 3860 мм, висота – 1500 мм, а колісна база – лише 2450 мм, що, знову ж таки, менше, ніж зазвичай в цьому класі (і точно так само, як було в попередньому поколінні). Причиною для такого рішення є бажання японців зберегти прекрасну керованість та маневреність, за яку так люблять Suzuki Swift по всьому світу. Цікаво також те, що модель для внутрішнього японського ринку традиційно для Swift є завуженою у порівнянні з глобальною – її ширина становить тільки 1695 мм, тоді як «європейські» варіанти матимуть інші крила і відповідно показник ширини машини збільшиться до 1735 мм відповідно. Так це було і з попереднім поколінням. Річ у тім, що в Японії виробник хоче зберегти для Swift пільги на особливо малі автомобілі і щоби ця модель була такою ж популярною, як і завжди.

Щодо силових установок, то тепер малий японський хетчбек матиме до вибору два 4-циліндрових двигуна власної розробки, які плавно «перекочують» з попереднього покоління Suzuki Swift, а також 3-циліндровий 1.2-літровий бензиновий мотор від Toyota. Останній буде спряжений винятково з безступеневою АКПП e-CVT (варіатор) і, як заявлено, забезпечуватиме «Свіфту» середню витрату палива 2.8 л /100 км. Щодо двигунів від самого Suzuki, то для Європи це будуть бензинові 1.2 (83 к.с.) та 1.4 турбо (129 к.с.), перший з яких може бути поєднаний з 5-ст. МКПП або безступеневою АКПП, а другий – лише з 6-ст. «механікою». Всі три агрегати будуть оснащені електронним стартером-генератором (MHEV) для економії палива. Розгін 0-100 км/год для попереднього покоління Swift з цими двигунами займав відповідно 13.1 с (13.8 с для 4х4) та 8.1 с. Середні витрати палива становили 3.9-4.5 л/100 км. Навряд чи всі ці показники сильно зміняться в новій генерації.

  1. Безпека

За даними mmr.net.ua, з точки зору безпеки нове покоління Suzuki Swift оснащене радаром міліметрового діапазону, монокулярною камерою та ультразвуковим датчиком, що забезпечує покращену продуктивність за допомогою набору Suzuki Safety Support ADAS. Останній включає в себе Dual Sensor Brake Support II, який краще виявляє автомобілі, мотоцикли, велосипеди та пішоходів. Також машина оснащена системою моніторингу сліпих зон, а для Європи обов’язковою стане наявність системи екстреного гальмування тощо. Цікаво, що попередній Suzuki Swift в базовій комплектації під час краш-тесту Euro NCAP у 2017 році отримав тільки 3 зірки з 5 можливих, а з додатковим пакетом безпеки – 4/5. Враховуючи, що відтоді стандарти безпеки стали ще жорсткішими, передусім в плані наявності різноманітного «електронного барахла», то новому Suzuki Swift треба буде постаратися, щоби здобути у 2024 році всі 5 зірок і таким чином стати «відмінником».

  1. Комплектації та ціни

Географія продажів хетчбека Suzuki Swift покриває надто широкий спектр ринків, де лінійка комплектацій може дещо відрізнятися, залежно від конкретної країни. Поки що даних про європейську специфікацію нового Swift четвертого покоління (для ЄС, Англії, України та ін.) японці ще не оприлюднили, тому ми в mmr.net.ua можемо тільки приблизно «гадати» щодо комплектацій та цін.

Як вже зазначалося, найімовірніше для Європи буде три бензинових двигуна на вибір: 3-цил 1.2 (ліцензійний від Toyota), 1.2 (83 к.с.) та 1.4 турбо (129 к.с.). Останній мотор – це найдинамічніший і найазартніший Suzuki Swift Sport. Він наразі коштує в ЄС в середньому від 25 тис. євро, тоді як базовий Swift з 1.2-літровим «атмосферником», МКПП і переднім приводом – від 18 000 EUR. Ці двигуни відповідають екологічним стандартам Euro-6d, тож бензин варто заливати тільки найкращий.

  1. Конкуренти Suzuki Swift

На європейському ринку прямими конкурентами для нового Suzuki Swift станом на початок 2024 року виступають всі наявні хетчбеки В-класу: Skoda Fabia, Volkswagen Polo, Opel Corsa, SEAT Ibiza, Citroen C3, Renault Clio, Peugeot 208, Dacia Sandero, Toyota Yaris, Honda Jazz, Mazda 2, Hyundai i10, Kia Rio, MG 3. Ну, і 3-дверний MINI Cooper, авжеж! Хоча останній помітно дорожчий.

А от у випадку українського авторинку, якби Suzuki Swift знову почав поставлятися до нас, то тут би ця машина відігравала роль саме гламурного аксесуару для деяких паняночок, будучи прямою альтернативою для MINI. Але тоді для Suzuki треба було б «подружити» 1.4-літровий турбомотор з АКПП, адже тільки у такому випадку Swift зможе повноцінно «тягатися» з MINI Cooper, який навіть в базовій комплектації їде дуже бадьоро, при цьому будучи цікавим для дам наявністю «автомата».

  1. Підсумки

Що ж, ось такий він, Suzuki Swift нового покоління! До очевидних переваг даної моделі порівняно з усіма конкурентами сміливо можна занести чудову якість та надійність Suzuki, високу ліквідність бренду, відносну доступність в обслуговуванні, класний дизайн екстер’єру та економічні бензинові двигуни. Також з великою ймовірністю можна буде похвалити новий Swift за видатні драйверські якості, задоволення від керування та різноманітність модифікацій. До недоліків моделі варто віднести дизайн інтер’єру та відсутність (поки що) її на ринку України.


Не пропустіть