В Україні почали будувати дороги за допомогою інноваційного методу

Вперше в Україні на дорогах державного значення для ремонту дорожнього покриття на ділянці з інтенсивним рухом великовантажного транспорту використовується сучасна технологія НіMA (highly modified asphalt). Ремонт проходить на невеликій ділянці автомобільної дороги М15 «Одеса – Рені», км 48 + 400 – км 48 + 800, що біля пункту пропуску Маяки-Зручно на кордоні України з Молдовою.

Під’їзд до КПП – місце повільного руху транспорту, в тому числі значної кількості великовантажного. І хоча ця ділянка була відремонтована іншим підрядником в 2017 році, на покритті вже з’явилася значна колійність. Після обстеження вказаної ділянки фахівці компанії запропонували влаштувати на цій ділянці посилене дорожнє покриття з асфальтобетонної суміші на високомодифікованого бітумі (HiMA).

HiMA, за своїми властивостями, найкраще підходить для пристрою нижніх і верхніх шарів дорожнього покриття в місцях повільного руху і зупинок великовантажного транспорту. Для модифікації бітуму використовувався полімер-модифікатор типу SBS Kraton ™ D 0243 в значній кількості – не менше 7,5 відсотків від ваги бітуму.

HiMA широко використовується в світі. Полімерні модифікатори добре працюють в різних температурних режимах. Наприклад, в 2013 році, напередодні проведення чемпіонату світу з футболу, з такого матеріалу були зроблені дороги в Катарі. У 2014 році з вісокомодифікованого асфальтобетону влаштували дорогу на Алясці. НіMA використовували при будівництві злітно-посадочних смуг і рульових доріжок в аеропортах Вроцлава, Катовіце, Прагу та інші.

Асфальтобетон HiMA за своїми характеристиками є альтернативою цементобетону і має найкраще підійти і для проблемної ділянки дороги “Одеса-Рені”.

Фахівці вже зняли старе асфальтобетонне покриття, влаштували нове двошарове покриття з використанням високомодіфікованих асфальтобетонних сумішей: вирівнюючий шар крупнозернистого асфальтобетону товщиною 10 см і верхній шар щебенево-мастичного асфальтобетону (ЩМА-20) товщиною 5 см.

Джерело autocentre.ua

Не пропустіть