Скільки заробляють на літрі пального великі Мережі АЗС?

В останні тижні паливо «на пістолеті» дорожчало, хоч і не так сильно, як на оптових угодах, пише auto.ria.com.

Останнім часом цінники на стелах АЗК рідко радують українських автомобілістів. Якщо автогаз і показував якусь стабільність в цьому році, то бензини та дизельне паливо почали дорожчати ще в кінці минулого і продовжили це робити у 2021-му. Втім, настільки різких стрибків, як на оптовому ринку, в роздробі не спостерігалося. І через якийсь час великі мережі почали продавати паливо вже з меншою маржею.

За інформацією сайту Enkorr, в останній раз настільки низький прибуток з літру бензину Мережі закладали в кінці 2018 року. На цей момент середня націнка на бензини становить близько 2,24 грн/л (без ПДВ), що на 1,27 гривні менше, ніж у листопаді минулого року. На дизельному паливі виходить заробити близько 3,7 грн/л, що на 1,55 грн менше, ніж кілька місяців тому.

За даними Консалтингової групи «А-95», така ситуація була викликана новою ціновою політикою найбільшої в країні консолідованої мережі АЗС групи «Приват». Станції цієї мережі переважно не реагують на різке подорожчання нафти, що відбулося в кінці цього року і продовжують утримувати ціни на сталому рівні. За цей час вартість гуртових партій бензинів встигла піднятися на 17%, а ДП подорожчало на 22%. При цьому, якщо дивитися на стели великих гравців на кшталт WOG і ОККО, можна побачити зростання цін приблизно на 8%.

Варто відзначити, що нічого екстраординарного в цій всій ситуації немає: вона, скоріше, свідчить про наявність здорової конкуренції на ринку. Група «Приват» зараз користується не тільки розмірами своєї мережі, а й послугами НПЗ «Укртатнафта». Нарощуючи виробництво на українських заводах, компанія виводить на ринок недорогий вітчизняний ресурс, який і «тисне» своєю вартістю на дорожчий імпорт.


Не пропустіть