На ЗАЗі розповіли, коли зможуть відновити повномасштабне виробництво легкових авто

Запуск повномасштабного виробництва легкових автомобілів на ЗАЗ залежить від внутрішнього ринку продажів нових авто.

Про те, за яких умов Запорізький автомобільний завод знову запустить повноцінне і масове виробництво легкових авто, розповіла днями журналістам голова правління ЗАТ ЗАЗ Микола Євдокименко, повідомляє Акцент.

За словами керівника підприємства, основна проблема полягає в ємності внутрішнього ринку продажів авто в Україні, а також платоспроможності населення.

«Потрібен ринок автомобілів і платоспроможність населення. За 7 місяців цього року ринок продажів нових автомобілів виріс на 30%. Їм ми цьому дуже раді. Якби ще на 30% зросла платоспроможність населення – було б все добре. Повномасштабне виробництво легкових авто в Україні можливо, коли ринок продажів нових автомобілів буде 200-250 тисяч на рік. У цьому році він буде 100 тисяч. нам треба зробити так, що ми, українці, до цього часу були готові. А ми на ЗАЗі робимо все, щоб і легкові автомобілі вироблялися і автобуси, і іншу спеціальну техніку», – розповів Євдокименко.

Також голова правління ЗАЗ наголосив на важливості захисту вітчизняного виробника з боку центральних органів влади і навів приклади, наскільки ефективно діють в сусідніх країнах вільні економічні зони, де виробляють автомобілі. Це дозволяє конкурувати і здешевлювати кінцевий продукт.

На запитання кореспондента Акценту, чому практично всі легкові авто, які збираються на ЗАЗі, в салонах коштують дорожче, ніж їх аналоги, наприклад в Російській Федерації, Євдокименко дав таку відповідь:

«Якщо є різниця в ціні, то це за рахунок податкового навантаження. Основна частина собівартості легкового автомобіля – це матеріальні витрати – від 70 до 80%. Ціни на світових ринках на комплектуючі приблизно також однакові. Тобто великих коливань немає. Все залежить від того, як держава «навантажує» виробника податками. Наприклад, виробники авто в Україні отримали за останній час 5-6 додаткових податків, і за рахунок цього виходить різниця. І звичайно ж, в яких умовах виробляються авто. Що стосується Росії. Рено купила Автоваз. І приблизно 400 га поруч з Автоваз зробили вільну економічну зону для виробників комплектуючих. Звільнили їх на велику кількість років, по-моєму на 10, від усіх податків. Така ж історія на заводі в Калузі, де виробляють. Пежо-Сітроен. А ми працюємо на повному оподаткування, це 35%. Тому наші погляди спрямовані до Верховної Ради. Зробіть нам однакові умови».


Не пропустіть