Як у Німеччині борються із порушниками правил паркування
У Німеччині порушення правил паркування – задоволення недешеве. Прейскурант – від 10 до 65 євро. Але цим справа не завжди обмежується: злісних порушників можуть і на “тест на ідіотизм” відправити, пише DW.
Водіям у Німеччині не варто зарікатися від штрафів за паркування у неналежному місці – байдуже, знали вони, що залишили авто у недозволеному місці, а чи зробили це з неуважності.
Місць для стоянки на вулицях мало, кількість машин постійно зростає, а німецькі контролери відомі своєю пильністю, спритністю та добрим знанням підзвітної території.
Недотримання правил паркування є найпоширенішим адміністративним правопорушенням у Німеччині, якщо бажаєте – масовим чи спортом, а чи лихом.
Коштувати це порушення може від 10 євро за півгодинне перевищення часу безплатної парковки до кількох сотень євро за невдалого збігу подій – наприклад, якщо машина блокує під’їзд для пожежників (Feuerwehrzufahrt) і підлягає евакуації. В таких випадках штраф становить 35 євро – якщо машина заважала чисто теоретично, а якщо пожежники чи рятувальники дійсно не змогли проїхати – 65 євро і один штрафний бал у картотеці Федерального відомства автодорожнього транспорту.
Додається до суми й оплата евакуатора та бюрократичних процедур. 60 євро і один штрафний бал – якщо просто припаркуватися у неналежному місці та створити перешкоду для проїзду спецтранспорту, наприклад, залишити машину на вузенькій вуличці.
Майже 100-відсотковий спосіб позбутися однієї або кількох сотень євро – залишити авто на місці для паркування інвалідів (Behindertenparkplatz), не маючи відповідного посвідчення. У такому разі на розуміння правоохоронців нема чого й розраховувати. Навіть у містах із відносно ліберальною контрольною політикою такі автомобілі евакуюють невідкладно. Штраф – 35 євро, а також оплата евакуатора й адміністративних зборів.
Ось ще кілька цікавих витягів із дійсного прейскуранту:
· Паркування у другій смузі, тобто, кинути машину посеред дороги – від 20 до 35 євро.
· Паркування у п’ятиметровій зоні від перехресть, виїздів з гаражів і приватних ділянок або на зупинках громадського транспорту чи таксі – від 10 до 30 євро.
· Неоптимальне використання паркувального простору, тобто зайняти два місця – 10 євро.
· Припаркувати машину і не сплатити за це у паркоматі чи прострочити час оплаченої стоянки – від 10 до 30 євро (30 євро – якщо простояти без оплати понад три години).
Варто зазначити, що право зайняти вільне місце в Німеччині має той, хто раніше до нього під’їхав. Спроба влізти на це місце, наприклад, коли інший учасник руху готується зробити це заднім ходом, обійдеться у 10 євро.
Створення перешкоди для виїзду іншим автомобілям – 20 євро.
Вихід з авто без дотримання заходів безпеки – 15-25 євро.
При цьому слід зважати і на менш помітних учасників руху – найчастіше жертвами дверей, які різко відкривають, стають велосипедисти, котрі проїжджають повз.
У деяких випадках, аби правильно зрозуміти знаки, що повідомляють, у який день тижня, як довго і за яких інших умов у цьому місці можна залишати машину, треба не лише добре знати німецьку мову, а й деякі особливості німецького законодавства. Наприклад, субота вважається у Німеччині робочим днем. Якщо на табличці написано, що платна парковка на вулиці діє “Werktags”, то безплатна вона там лише у неділю та в офіційні свята.
Окрема історія – правила використання паркувальних дисків (Parkscheibe), на яких необхідно виставляти час прибуття на безплатну стоянку. Вони важливі, якщо на знаку, наприклад, такий текст: “Nur mit Parkscheibe 2 Stunden Mo-Fr 10-16 Uhr” – “Тільки з паркувальним диском дві години з понеділка по п’ятницю з 10 до 16 години”.
Зазвичай час прибуття, який необхідно виставити на таких картонних годинниках, округляють до півгодини. Якщо ви приїхали в 11:15, на годиннику треба поставити 11:30. Відповідно, якщо час безплатного паркування у даному місці обмежено двома годинами, залишити стоянку ви повинні о 13:30.
Зазвичай контролери терпляче ставляться до перевищень не більше півгодини. Прибігти до машини о 13:30 і накрутити ще дві години? Офіційно така витівка не працює. Якщо під час попереднього контрольного проходу було зафіксовано “11:30”, штраф випишуть, незважаючи на винахідливість водія.
Трапляються і хронічні випадки, коли війна проти контролерів стає сенсом життя. Тобто, хтось починає демонстративно залишати машину в забороненому місці, вважаючи цю конкретну заборону необґрунтованою. Наприклад, біля власного магазину у пішохідній зоні. У таких ситуаціях контролери спершу виписуватимуть звичайні штрафи, а потім – подвійні.
У разі особливої впертості водієві загрожує медико-психологічне обстеження (MPU), який у народі називають “тестом на ідіотизм” (Idiotentest). На нього зазвичай направляють усіх, кого спіймали за кермом у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Хто регулярно та вперто порушує правила паркування, ризикує водійським посвідченням. Хоча для цього треба не на жарт постаратися.
Повідомляти інформацію про “паркувальників-грішників” (Parksünder) у відомство громадського порядку мають право і пересічні – пильні – громадяни. Для цього необхідно вказати час, місце та додати фотографію. Заяву опрацюють, а власнику автомобіля надішлють листа з пропозицією опротестувати скаргу або сплатити штраф.
Деякі такі добровільні помічники стають знаменитостями. Полювання за правопорушниками для них – не просто хобі, а покликання! Загальнонімецьку славу здобув один такий пильний бюргер на призвисько “Knöllchen Horst” із Нижньої Саксонії.