Dacia Spring – найдешевший у світі електрокар? Всі подробиці про новинку

Румунська компанія Dacia завжди славилася випуском максимально доступних автомобілів. Фактично, це єдиний європейський бренд, який випускає авто виключно бюджетного сегменту. Французький автогігант Renault давно викупив акції Дачії і не тільки давно бере безпосередню участь у розробці всіх нових моделей, а і продає їх під власним значком у багатьох країнах.

У 2005 році дебютувала Dacia Logan. Відтоді почалася нова ера румунської компанії, продукція якої стала відомою на весь світ своєю винятковою простотою, довговічністю, надійністю і доступністю. Такі автомобілі, як ми бачимо, є затребуваними не тільки у країнах із низькою купівельною спроможністю населення, але і у самій Європі. Дачія є одним із найпопулярніших брендів у ЄС і саме там вперше дебютує їх принципово нова модель – електро-кросовер Spring. Нижче MMR наводить всі деталі про новинку.

Значення моделі

Dacia Spring – перша електрична модель компанії. Її покликання – поєднати у собі відразу три революції, які раніше здійснювали інші автомобілі поокремо.

По-перше: дати новий глобальний поштовх популяризації електрокарів, за масштабами еквівалентний до Tesla та Nissan LEAF свого часу. По-друге: вивести вчорашнього потенційного покупця моделі Logan у світ електромобілів. І третій пункт, більш рутинний: це перша Дачія, що випускатиметься у Китаї, на заводі Renault-Nissan-Dongfeng і саме цей факт дозволив знизити вартість машини до рекордно низької! Адже на спільному підприємстві в місті Шиянь вже декілька років виробляють Renault City K-ZE – цілковитий аналог «Спрінга», який продається в КНР.

Джерело сенсаційності

Чим це цікаво? Для прикладу тим, що в Китаї K-ZE коштує приблизно від 9 тисяч доларів США. Де-факто це найдешевший у світі крупносерійний електромобіль. І хоча ціни на Dacia Spring офіційно ще не оголошені, не складно припустити, що великої різниці не мало би бути – технічно і функціонально це ідентичні моделі, відмінність лише у бейджику. В ЗМІ поширені чутки, що мікро-кросовер буде коштувати від 11-12 тисяч євро у ЄС. Якщо Logan – найдешевший автомобіль з ДВЗ у Європі, то Spring судилося стати найдоступнішим електрокаром і найдоступнішим SUV, якщо вже на то пішло.

Несподівані перепони

Хоча інтернет вже давно рябить заявами, що Dacia Spring буде коштувати від 11-12 тисяч євро, зараз складно спрогнозувати, коли ми побачимо оприлюднений прайс-лист від компанії. На заваді остаточному ціноутворенню для бюджетного електро-кросовера стали профспілки Франції, яких обурює факт виробництва машини у Китаї. Мов, президент Франції, Емануель Макрон, доручив видати концерну Renault підтримку на суму 5 мільярдів євро за умови, що французький гігант (у склад якого входить і Dacia) буде узгоджувати випуск нових електрокарів із місцевими профспілками. Останні, зі свого боку, вимагають, щоби машини для європейського ринку випускалися виключно в ЄС, оскільки це приносить нові робочі місця європейцям. Зрозуміла річ – оплачувати робочу силу навіть у Східній Європі – в рази дорожче, ніж у Піднебесній, вже не кажучи про створення підходящого заводу з нуля. Неминучим буде подорожчання Дачії Спрінг. Яким чином врегулюється даний конфлікт – питання відкрите.

Технічні характеристики

Якщо, наприклад, Nissan Juke – субкомпактний кросовер, то Dacia Spring – мікро-кросовер. Довжина електромобіля дорівнює 3734 мм, ширина 1580 мм (включаючи дзеркала – 1770), висота знаходиться на рівні 1516 мм. Колісна база – 2423 мм. Споряджена маса – 920 кг. Об’єм багажника становить 300 л, включаючи зону для потенційного розміщення запасного колеса – все одно хороший результат для авто таких розмірів. Орієнтовний кліренс – 190 мм (не підтверджено).

Час розгону до 100 км/год поки не відомий. Важливо інше: навіть у змішаному циклі WLTP запас ходу без підзарядки дорівнює 225 км. А у міському режимі Dacia Spring може проїхати всі 300 км! Максимальна швидкість обмежена на рівні 120 км/год, а в режимі еко, що робить запас ходу ще на 10% довшим, – до сотні. Привід тільки на передні колеса.

Час повної зарядки від домашньої розетки на 220 В із застосуванням звичайного кабелю займе до 14 годин. Якщо заряджати кабелем 7.4 кВ Wallbox – до 5 годин. Найшвидшим шляхом буде скористатися 30 кВ DC терміналом – він здатен наповнити батарею енергією на 80%, зайнявши до години часу.

Оснащення

Зрозуміло, що базове оснащення Дачії Спрінг буде скромним. Воно включає центральний замок, електропідсилювач руля, 3.5-дюймовий рідкокристалічний дисплей на панелі приладів, електросклопідйомники на всі 4 вікна.

Кондиціонер, електрорегулювання дзеркал, 7-дюймовий сенсорний екран мультимедійної системи, парктронік і камера заднього виду, навігаційна система, оббивка сидінь із комбінованих матеріалів, повнорозмірне запасне колесо – все це можна замовити як опції. Щодо самої інформаційно-розважальної системи, то вона включає додатки Apple Carplay і Android Auto, роз’єми Bluetooth і USB. Функція розпізнавання голосових команд (через під’єднаний мобільний телефон) активується кнопкою на рулі.

Комерційна модифікація «Spring Cargo»

Цікаво, що в ЄС пропонуватиметься також 2-місна перевізницька модифікація, Dacia Spring Cargo. Не відомо поки, чи очікувана базова вартість моделі стосується саме її, але така машина буде обладнана решітковим сепаратором за спинками передніх сидінь, а весь об’єм позаду виділятиметься для перевезення вантажу. Відповідно місткість вантажного відсіку Spring Cargo складає 800 л, а покласти туди можна буде до 323 кг. Такі комерційні варіанти мають чималий попит у внутрішньоміських службах доставок (піца, суші, квіти чи будь-що з пошти) в Європі.

Для кого ця машина?

Навіть зараз без долі лукавства можна стверджувати, що бюджетний електрокар від Dacia має всі шанси зірвати ринок своїм балансом споживацьких якостей і ціною, якщо остання таки підтвердиться. Вчорашній умовний покупець Logan’а, котрий має на меті придбати максимально надійну і конструктивно зрозумілу машину, у якій би він був впевнений, ремонтом якої йому не прийшлося би перейматися всі наступні роки експлуатації, тепер він матиме можливість отримати практично все те саме і зробити при цьому крок уперед. Крок цей є не лише іміджевим, але і раціональним. В Європі діє маса пільг для власників електромобілів, безкоштовні паркінги, дозволи на пересування смугами для громадського транспорту, необмежений в’їзд в історичні центри міст. У більшості країн Європейського Союзу діє субсидіювання за державний кошт вартості електрокара у розмірі 5-9 тисяч євро.

Крім того, їздити на електрокарі можна практично безкоштовно – вартість електроенергії копійкова, у порівнянні з пальним, обслуговування також мінімалізоване.

Молоде покоління, якому потрібна вертка, висока і зручна машина, – не менш важлива потенційна клієнтура Spring’а, яка ще недавно могла вибрати Sandero Stepway. Міський електрокар також чудово підійде на роль першого автомобіля. Зрештою, у сільській місцевості, де немає потреби щодня долати великі відстані, Dacia Spring також гарно впишеться – високий кліренс і міцний захист по периметру робить машину придатною для їзди поза асфальтом.

Сильні та слабкі сторони

Остаточно судити про переваги і програшні моменти автомобіля можна тільки після детального тест-драйву або взагалі досвіду володіння. Тим не менше, певні очевидності Dacia Spring є зрозумілими вже зараз, деякі інші речі можна припустити.

Плюси:

  • незрівнянно низька вартість;
  • харизматичний дизайн екстер’єру;
  • легкість експлуатації – маленькі габарити і звіси, висока посадка, відсутність «механіки», практичний захист по периметру;
  • просторий салон з багатьма нішами;
  • можливість замовити сучасні опції;
  • безпроблемність володіння – це електрокар, так ще й Дачія.

Мінуси:

  • бюджетність концепції, в т. ч. салону, прості матеріали і загальна усіченість обладнання;
  • прогнозовано слабка шумоізоляція;
  • відсутність більш далекохідних версій;
  • очікувано слабенька як для електромобіля динаміка.

*звичайно, що мінуси є натягнутими і не могли би бути відсутніми за такої вартості електромобіля

Які приблизні конкуренти у Dacia Spring?

У тому-то й справа, що приблизні. З погляду розмірів, варто згадати низенькі та тісні хетчбеки.

FIAT 500e – вартість мінімум 23 000 євро, дальність ходу за таку суму буде 180 км (WLTP). Версія з запасом в 320 км стартує від 30 тис. євро.

Renault Twingo Electric – ціна від 21 000 євро і вище, запас ходу 190 км (WLTP). При цьому передні вікна без електросклопідйомників, задні – кватирки.

Mini Electric – просить щонайменше 33 000 євро, винятково 3-дверний, запас ходу 230 км (WLTP).

Якщо подивитись на SUV, то згадується лише Peugeot e-2008, але він більший за розмірами і взагалі навіть близько не грає на тому полі ринку, куди мітить Dacia Spring.

От і виходить, що конкурентів у румунського сіті-кросовера просто немає. Якщо ціна справді буде втримана на попередньо очікуваному рівні, успіх моделі стане грандіозним. До речі, Україна не залишиться поза грою – недавно електрокар без номерів було помічено на евакуаторі у Києві. Судячи зі всього, ми, не входячи до ЄС, маємо навіть більший шанс отримати скандально доступний електро-кросовер за першовстановленою ціною.

автор Михайло Волошин, спеціально для MMR.net.ua


Не пропустіть