Що краще: механіка або автомат?

Що краще «механіка» або «автомат», що вибрати? Питання, яке дуже цікавить водіїв при купівлі автомобіля. Давайте розбиратися. Механічна КПП. Ми маємо двигун під капотом, коробку з безліччю деталей: валів, муфт і шестерень. Між ними зчеплення. Коли ми натискаємо зчеплення – коробка і двигун відключені повністю, і у нас є можливість включити будь-яку передачу, необхідну нам в ході руху. Це і є перевага даної КПП. Але, як правило, де є плюси, там і мінуси. У механічної коробки передач є мінус – це нескінченне натискання педалей зчеплення, газу, гальма і перемикання швидкості в міських пробках. Погодьтеся не надто приємне заняття. Для того щоб не сильно перенапружуватися при водінні автомобіля, постійно смикаючи за ручку передач і натискаючи поперемінно педалі, придумали автоматичну коробку передач.

Спочатку автоматична коробка передач була гідромеханічною. Для того щоб зрозуміти, як працює автоматика наведемо приклад. Візьмемо звичайний побутовий вентилятор і іграшку дитячу з гвинтом-пропелером, схожу на вентилятор. Включаємо вентилятор і піднесемо до нього іграшку. Дивимося, що відбувається? Іграшковий пропелер починає крутитися під впливом потоку повітря, що виходить від вентилятора. А тепер переносимо ці дії на роботу машини. Функцію мотора вентилятора роботу виконує двигун, він приводить в рух один гвинт, а другий гвинт встановлений на валу, що минає в коробку з шестерінками, муфтами, і всім іншим. Ці гвинти укладені в корпус. Він повністю герметичний, заповнений трансмісійної рідиною і називається гідротрансформатор.

А все це для того, щоб рушати плавно, якомога м’якше перемикати передачі, не відволікаючись на те, щоб вичавити зчеплення. При АКПП, для того, щоб рушити, потрібно все лише плавно з’єднати мотор і коробку. Цю функцію і виконує гидротрансформатор, абсолютно не втрачаючи при цьому зусиль від двигуна. Обертальний рух передається за допомогою трансмісійної рідини. Повітря при великих швидкостях обертання, з такою операцією не впоратися, оскільки щільність його мала. Перемикання передач виконуються автоматично, за допомогою блоку управління, залежно того які умови руху. Перші блоки були гідравлічними, тепер електронні.

Працює автоматична коробка перемикання передач цілком надійно. Їдеш, тиснеш на педалі газу, гальма і перемикаєш селектор автомата, а якщо не зображати з себе крутого гонщика, коробка буде працювати довго. Але все ж і тут є свої недоліки. У порівнянні з автомобілями з механічною коробкою передач в автоматі більш високе споживання палива. І ще один момент, який можна віднести до недоліків – відчуваються моменти перемикання діапазонів АКПП. Ми розглянули всі плюси і мінуси механічною і автоматичною коробки, а з якою коробкою вибрати машину, вирішувати вам.


Не пропустіть