Не тримає акумулятор

Чому акумулятор не тримає заряд.

Акумуляторна батарея – один з основних агрегатів сучасного автомобіля. Від її надійної роботи залежить комфортне самопочуття і впевненість господаря в своєму транспортному засобі. Коли не тримає акумулятор, життя водія перетворюється на катування.

Причини несправності автомобільного акумулятора та їх усунення.

Необхідно правильно розуміти призначення АКБ. Її основне завдання – завести двигун автомобіля, далі необхідний для роботи струм виробляє генератор. Він же і заряджає акумулятор. Максимум можливостей батареї на непрацюючому двигуні – це габаритна підсвічування, прослуховування аудіосистеми або харчування охоронної сигналізації. Та й то, на обмежений час. Тому, не тримає акумулятор переважно унаслідок несправності генератора або електричного кола автомобіля. Причин може бути багато, основні з яких:

– Ненадійні або окислилися контакти на клемах акумулятора. Усувається шляхом зачистки клем і надійного затиску. Також, додатково слід захистити контакти водовідштовхувальним покриттям.

– Підгорілими контакти на виході з генератора. Рішення проблеми аналогічно попередньому – зачистка і затиск.

– Вихід з ладу генератора:

1. знос щіток – вирішується шляхом заміни;

2. вихід з ладу реле зарядки – заміна деталі;

3. вихід з ладу діодного містка – заміна запчастини;

4. вихід з ладу первинної або вторинної обмотки – заміна генератора повністю.

– Низький рівень електроліту в батареї. У цьому випадку доливається дистильована вода (у жодному разі не електроліт).

– Низька щільність електроліту (необхідний рівень – 1.28 г / см3). Вирівнювання щільності здійснюється шляхом підзарядки акумулятора зарядним пристроєм.

– Вичерпні ресурси акумулятора. Виражається у втраті ємності батареї (наслідок руйнування свинцевих пластин і їх осипанні на дно банок). Це може призвести до замикання і повного виходу батареї з ладу. Єдиний спосіб рішення – заміна АКБ.

Чому новий акумулятор не тримає зарядку.

Замінивши вийшов з ладу старий акумулятор новим, автомобіліст розраховує на його безвідмовну роботу, принаймні, на кілька сезонів. Але часто вже через кілька місяців нова батарея перестає справлятися зі своїми обов’язками. Причини, з яких не тримає акумулятор, навіть будучи новим, описані в минулому розділі. Звичайно ж, за винятком останньої, вони пов’язані з несправностями автомобіля. Єдина причина, по якій новий акумулятор не тримає заряд на справному автомобілі – це шлюб виробника. Тому купувати акумулятори слід у авторизованих продавців з обов’язковою гарантією. Необхідно також врахувати, що термін служби батареї починається не з моменту встановлення її на автомобіль, а з моменту її заправки електролітом. Звертайте особливу увагу на дату виготовлення батареї.

Історія появи автомобільного акумулятора.

Прародителями сучасного акумулятора стали італійці Луїджі Гальвані і Алессандро Вольта в кінці 18-го століття. Вони експериментально виявили виникнення електроструму при хімічної реакції пластинок міді та цинку в сольовому розчині. Перший свинцевий акумулятор був сконструйований в 1859 році французом Гастоном Планте. Промисловий випуск батарей із застосуванням в транспорті почався в 1903 році. Спочатку це були 6-вольт акумулятори, а в середині 20-го століття почалося застосування 12-вольтів акумуляторних батарей.

Пристрій автомобільного акумулятора.

Сучасний автомобільний акумулятор – це компактна пластикова ємність, заповнена електролітом на підставі сірчаної кислоти. У неї занурюються металеві пластини (катод і анод), як правило, свинцеві. Назовні корпусу виводяться дві клеми – позитивна і негативна. На них в результаті хімічної реакції накопичується заряд, а при замиканні в ланцюг протікає струм. При розряді батареї щільність електроліту зменшується, а при зарядці – знову відновлюється. Цей процес відбувається постійно, і в його результаті свинцеві пластини зношуються, а ємність акумулятора падає. Цим і обумовлений обмежений термін служби АКБ.

Види акумуляторів.

Розрізняють чотири основних види акумуляторних батарей:

– Сурм’янистий-свинцеві;

– Малосурм’янистих;

– Кальцієві;

– Гібридні.

Всі вони відрізняються між собою типом металевих пластин, занурених у електроліт.

У перших, загальноприйнятих до недавніх пір, використовується звичайний свинець. Недоліком такого типу є супутні процеси виділення газів (википання електроліту). Вони вимагають постійного догляду. Щоб піти від цієї проблеми, американці застосували кальцієвий свинець, а європейці – малосурм’янистих свинець. Такі батареї не вимагають обслуговування, і мають більший експлуатаційний ресурс. У гібридних акумуляторів катоди зроблені з кальцієвого свинцю, а аноди з сурм’янистого свинцю. Їх термін служби ще більший.

Рейтинг кращих автомобільних акумуляторів.

За багатьма опитуваннями незалежних фахівців та автолюбителів впевнене лідерство утримують акумулятори марки Bosh. Єдине застереження – не попастися на підробку, яких на ринку достатньо. Також, хороша репутація у брендів Varta і Medalist. Ці батареї знаходяться у високому ціновому сегменті, але гроші, витрачені на них, виправдаються їх тривалої службою.

Відмінні відгуки у цілої групи акумуляторів середнього цінового діапазону. Наприклад, таких як TopBat, Multu, A-mega, ACDelco, AKTEX, Zubr. При правильній експлуатації вони можуть надійно прослужити більше п’яти років.





Більше новин


Прокоментуй новину