Чим небезпечний некваліфікований тюнинг?

У радянські часи кожне відвідування ремонтного сервісу було суворою і дорогий необхідністю. Минув час, і допотопних машин помітно поменшало, їх змінили сучасні комфортабельні іномарки. Разом з тим пішла на спад і частота поїздок на СТО. Звичайно, цей факт не може не радувати. Одну категорію автомобілістів дане положення речей влаштувало повністю: катайся собі на здоров’я і ні про що не піклуйся. Але існує й інша категорія аматорів автомобільної техніки, чий допитливий розум не дає їм спокою, постійно підштовхуючи їх що-небудь удосконалити в автомобілі, зайнятися його модернізацією, якщо не самостійно, то вдавшись до допомоги професіоналів. Але не будемо забувати приказку про благі наміри і їх періодичних результатах, і тоді стане ясно, що некваліфіковане проведення тюнингу може бути неефективним, якщо не сказати більше.

За прикладом далеко ходити не потрібно: комусь достатньо змінити зовнішній вигляд автомобіля, обклеївши авто матовою плівкою OnlyQuality, а комусь неодмінно потрібно змінити технічні характеристики своєї машини. Звернемо увагу хоча б на підвіску. Для когось вона надмірно м’яка, для когось, навпаки, жорстка, третій всім задоволений, але не влаштовує кліренс, динаміка, або керованість. Відомо кілька способів, які можна назвати, приблизно, так: як оперативно, ефективно і недорого вивести з робочого стану автомобільну підвіску? Деякі автомобілісти починають займатися доопрацюванням демпфуючих елементів, скорочуючи пружини або встановлюючи надмірно високі проставки, монтують нові амортизатори або ставлять невідповідно великі і широкі колеса.

Сперечатися ми не будемо. Кваліфікована допомога фахівців з тюнінгу, втім, як і фірмові деталі коштують досить дорого, особливо якщо розглядати такі витрати в спектрі звичайних автомобільних доробок. Є інший вихід з положення, наприклад, збільшення кліренсу гаражними способами, шляхом монтажу під пружини проставок. При цьому ті факти, що відбувається порушення кінематики, зміна кутів розвалу-сходження коліс, знижується відбійний хід демпфуючих елементів, падає керованість машини та інше, до уваги не беруться. Втім, іноді виконується тюнінг пружин. Зрізаються кілька витків, щоб підвіска стала жорсткішою або зменшився кліренс. Але при цьому не слід забувати, що крайні витки якраз і призначені для погашення дрібних коливань на нерівній дорозі, з чим ми постійно маємо справу при їзді по місту. Така модернізація повинна проводитися тільки в комплексі з амортизаторами, інакше впаде показник енергоємності підвіски разом з ходом на стиск, що в дуже незабаром її зруйнує остаточно.


Не пропустіть