На ринок виходить модель Leaf компанії Nissan

Другого жовтня японська автомобілебудівна компанія Nissan починає продавати на внутрішньому ринку модель автомобіля Leaf, практично повністю оновлену вперше майже за 7 років. З січня наступного року вони надійдуть в продаж за кордоном в Європі і США. У країнах Європи відбувається прискорення переходу до електромобілів а в США компанія Tesla випустила в продаж електромобіль, розрахований на масового споживача «Модель 3». Масовий вихід электромобильна основні ринки японський, американський та європейський, розбурхує світ виробників автомобілів.

Запас ходу на одній зарядці (в режимі JCO8), оголошений компанією Nissan шостого вересня, становить 400 кілометрів. Це вдвічі більше, ніж у першого покоління моделі Leaf зразка 2010 року, а в порівнянні з модифікацією 2015 року приріст склав 42%. Вихідна потужність електродвигуна в порівнянні з зразка 2010 року додала 38%, досягнувши 110 кВт, що збільшило прискорює силу.

Як зауважив президент Nissan Сайкава Хірото, «тепер електромобілі перестали бути чимось особливим; ключем стала можливість запропонувати цінність, привабливу як самого звичайного автомобіля Автомобіль знайшов нові функціональні можливості, такі як автоматичне паркування, при цьому ціну вдалося утримати на рівні, порівнянному з першим поколінням моделі (в межах від 3 млн 150 тис. До 3 млн 990 тис. Ієн).

Очікується, що щомісячний рівень продажів на внутрішньому ринку складе 2-3 тисячі одиниць. Це в два-три рази більше в порівнянні з першим поколінням моделі. Число автомобілів першого покоління, проданих майже за 7 років, склало приблизно 280 тисяч. Незважаючи на те, що ці продажі виявилися кращими серед електромобілів у всьому світі, для очолював керівництво Nissan Карлоса Гона такий результат не виправдав очікування. Тепер компанія планує відігратися на хвилі зростаючої популярності електромобілів за допомогою нового покоління Leaf.

Приводом для підвищеної уваги до електромобілів, яким вони несподівано стали користуватися останнім часом, стали порушення контролю емісій вихлопних газів дизельних автомобілів німецького автоконцерну Volkswagen. У країнах Заходу споживачі сприймали автомобілі з дизельним двигуном як екологічно «чисті» машини, що викидають не надто багато двоокису вуглецю, але тепер люди стали розуміти, що такі автомобілі, як і раніше, викидають оксиди азоту, що безпосередньо впливають на організм. У західному суспільстві стався різкий розворот у бік електромобілів з їх нульовими емісіями, і уряду Великобританії і Франції прийняли рішення заборонити до 2040 року продаж автомобілів, що працюють на бензині і дизельному паливі.

У США компанія Tesla під керівництвом Ілона Маска, запропонувавши електромобіль преміум-класу, стала переманювати клієнтуру у таких брендів як Mercedes-Benz і Porche. А з початком продажу в нинішньому році «Моделі 3» електромобілі вийшли на масовий ринок, прискоривши процес розширення ринку автомобілів, що працюють на електриці.

Електромобіль, ключовими елементами якого електричний двигун і акумулятори, повсюдно почали розглядати як предмет, який, ймовірно, можна виробляти точно так же, як комп’ютери та побутові електроприлади епохи інформаційних технологій досить лише закупити ці ключові деталі. Тому на ринок електромобілів одне за іншим приходять нові підприємства, в тому числі і ті, які раніше не були пов’язані з виробництвом автомобілів, і багато хто став вважати, що в цій сфері промисловості відбуваються великі зміни. Більш того, з’явилася думка, згідно з яким автомобілю належить стати знеособленим широко доступним товаром.

Виступаючи 4 серпня за нагоди офіційного оголошення про партнерство в області капіталу з компанією Mazda, президент фірми Toyota Тойода Акіо зазначив: «Ми рішуче не мають наміру перетворювати автомобіль майбутнього в знеособлений товар». Ймовірно, це можна пояснити побоюваннями про те, що при подальшому переході до електромобілів компанії стане складніше виділитися серед інших функціональними якостями своєї продукції, і Toyota втратить можливість проявляти свої сильні сторони.

На презентації моделі Leaf 6 вересня я поцікавився у президента Nissan Сайкава Хірото, чи належить автомобілю стати знеособленим товаром. «Автомобіль таким не стане», відповів Сайкава.

Віце-президент Сакамото Хідеюкі, який відповідав за розробку моделі, теж відзначив: «В електромобілях технології автоматизації і інші нововведення впроваджуються більше, ніж в інших транспортних засобах, зокрема, машинах з бензиновим двигуном, і в здатності до реалізації таких технологій, ймовірно, будуть проявлятися відмінності між виробниками Він наполягає на тому, що навіть якщо електромобілі замінять автомобілі на бензині, це аж ніяк не означає зникнення різниці функціональних якостей. Традиційні виробники автомобілів у відповідь на прихід нових гравців прагнуть не допустити ослаблення обмежень, наполягаючи на тому, що автотранспорт це дуже серйозно.


Не пропустіть